Τα παιδιά λατρεύουν το παιχνίδι και η Εργοθεραπεία το χρησιμοποιεί για να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν και να διατηρήσουν ικανότητες απαραίτητες για να συμμετάσχουν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.
Η Εργοθεραπεία αξιολογεί και παρεμβαίνει σε τομείς όπως είναι η αδρή και λεπτή κίνηση, η αυτοεξυπηρέτηση, η κοινωνικοποίηση και η νοητική απόδοση των παιδιών.
Τα παιδιά που ακολουθούν Εργοθεραπευτικό πρόγραμμα ενισχύουν τη διανοητική τους ικανότητα, συγκεντρώνονται καλύτερα, συμπεριφέρονται πιο ώριμα ενώ μαθαίνουν να συνεργάζονται με άλλα παιδιά και εμφανίζουν λιγότερο άτακτη και ευερέθιστη συμπεριφορά.
Η Εργοθεραπευτική παρέμβαση επίσης βοηθάει τα παιδιά να ντύνονται με μεγαλύτερη ευκολία, να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν τη σκάλα με άνεση, να χειρίζονται σωστά το ψαλίδι και να κρατούν με δεξιότητα το μολύβι ενώ τέλος αναπτύσσει και τις ικανότητές τους στη ζωγραφική.
Η Εργοθεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά και βρέφη αποσκοπεί τόσο στην πρόληψη όσο και στην αποκατάσταση δυσλειτουργιών σε τομείς όπως:
- Λεπτή και αδρή κίνηση
- Αισθητηριακή Ολοκλήρωση και Ρύθμιση
- Σίτιση
- Αυτοεξυπηρέτηση
- Παιχνίδι
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Κοινωνικές Δεξιότητες
- Αντίληψη
- Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα
- Εγκεφαλική Παράλυση και Νευρομυϊκές Παθήσεις
- Δυσπραξία
Η Εργοθεραπευτική παρέμβαση είναι προσαρμοσμένη και εξατομικευμένη ανάλογα με τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το κατά πόσο η κλινική εικόνα του παιδιού ανταποκρίνεται στα Στάδια Ανάπτυξης αναλόγως της ηλικίας του.
Πότε να Ζητήσετε Βοήθεια από Εργοθεραπευτή
Το παιδί επικοινωνεί μαζί σας ακόμα και όταν δεν μιλάει. Μην φοβηθείτε να ζητήσετε τη βοήθεια έμπειρου εργοθεραπευτή όταν παρατηρείτε ότι το παιδί σας:- Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει ότι το παιδί δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτά (επειδή π.χ. αντιμετωπίζει κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα) ή ότι δεν τα καταφέρνει (επειδή π.χ. είναι λίγο πιο πίσω αναπτυξιακά σε σχέση με την ηλικία του).
- Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
- Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί. Δεν έχει δηλαδή, ανάλογα με την ηλικία του, τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα ή τα παπούτσια του, να πάει στην τουαλέτα κ.τ.λ.
- Λερώνεται υπερβολικά, επειδή π.χ. δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει το πιρούνι για να φάει, ή δεν τρώει κάποιες βασικές τροφές.
- Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματός του στο χώρο.
- Δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια.
- Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει πάζλ ή να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.
- Κρατάει αδέξια το μολύβι.
- Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς, όταν γράφει ή αντιγράφει.